Dopadła mnie potrzeba zakupu aparatu fotograficznego. I to nie jakiegokolwiek. Ale takiego wybranego. Najlepszego. Badanie rynku i czytanie opinii trwały ponad tydzień. A potem, po podjęciu decyzji … koniecznie chcę go mieć już. Natychmiast. Taki kaprys klienta. Wybiera długo, ale jak już się zdecyduje, to musi być JUŻ!
Jaki to był aparat ? Zaawansowany tzw. „bezlusterkowiec” marki Samsung. Dodatkiem do niego miał być obiektyw tzw. „rybie oko”.
Gdzie kupić ?
Mam swój ulubiony sklep fotograficzny w internecie, w którym zostawiłem już sporo pieniążków kupując wcześniej już kilka drogich aparatów. Jest to jeden z tutaj opisywanych.
Ostatecznie okazało się, że:
Obiektyw jest dostępny od ręki w sklepie: Fotozakupy.pl, opisany jako: Dostępność: w magazynie – Wysyłamy w 24 h !!!
Aparat jest dostępny od reki w sklepie: Cyfrowe.pl, opisany jako: Produkt dostępny w naszym magazynie Wysyłamy w: 24 godziny
No to robię zakupy
Środa rano, to bardzo dobry dzień na zakupy, prawda ? Wystartowałem w obu sklepach równo:
Fotozakupy.pl – zamówienie obiektywu złożone o 9:21
Cyfrowe.pl – zamówienie aparatu złożone o 9:27
W obu sklepach są możliwości zapłacenia przelewem on-line, ale … jest to droższe – w Fotozakupy o 3% wartości zakupów, a w Cyfrowe o 1,7% wartości zakupów.
W związku z tym wybrałem w obu sklepach płatność przelewem.
Realizacja zamówienia
W sklepie Cyfrowe.pl w potwierdzeniu złożenia zamówienia otrzymałem numer konta do wykonania przelewu. Od razu na podany numer wpłaciłem pieniądze. W sklepie Fotozakupy nie dostałem numeru konta, ale informację, że po potwierdzeniu dostępności towaru otrzymam numer konta. Faktycznie, o 9:56 otrzymałem maila z numerem konta i potwierdzeniem, że towar jest dostępny. Również wykonałem przelew. O godzinie 11:05 dostałem e-maila ze sklepu Cyfrowe, że towar jest dla mnie odłożony i oczekują na wpłatę.
Przelewy wyszły z banku kolejną sesją elixir, o godzinie 13:25.
Do obu sklepów wysłałem e-mailem potwierdzenie przelewu pobrane z banku od razu po transakcji.
I do tego momentu było perfekcyjnie w obu sklepach. Spokojnie czekałem na wysyłkę obu przedmiotów, tak, żeby następnego dnia zacząć testy sprzętu.
Godzina 16:22 – otrzymuję wiadomość e-mail od Cyfrowe.pl, że towar został nadany kurierem. Równocześnie z mailem otrzymałem tą samą informację smsem (choć o nic takiego nie prosiłem, niemniej w formularzu podałem numer telefonu komórkowego – bardzo miło).
Godzina 17:21 – otrzymuję wiadomość e-mail od Fotozakupy.pl, że … zaksięgowali wpłatę. Już, już miałem zacząć świętować, że zaraz pewnie wyjdzie przesyłka, ale … w mailu nie ma przecież śladu o żadnej wysyłce. W panelu sklepu pojawił się status: „w pakowaniu” … Informację e-mailem o wysłaniu przesyłki dostałem o godzinie 12:22 NASTĘPNEGO dnia. Wtedy aparat przywieziony przez kuriera ze skelpu Cyfrowe.pl leżał już przede mną na biurku … No to z testów nici … trzeba przełożyć czekając na obiektyw, który dotrze jutro …
Na koniec
Oczywiście oba sklepy to profesjonalne, działające od wielu lat firmy. Oba spełniają najwyższe standardy zarówno techniczne, zapewniają bezpieczeństwo zakupów oraz wygodę przeszukiwania produktów, w szczególności możliwości filtrowania listy produktów np. po typie mocowania obiektywu i wielu innych parametrach. Oba sklepy chyba spełniły warunek wysyłki w ciągu 24 godzin.
Opinie działu „opinie o sklepach internetowych” mają charakter całkowicie subiektywny i bazują najczęściej na moich subiektywnych odczuciach związanych z funkcjonowaniem rynku e-commerce. Ponieważ kupuję dużo przez internet, pozwoliłem sobie o komentowanie zarówno pozytywnych jak i negatywnych sposobów działania i obsługi sklepów internetowych.